Αγιογραφίες Πατέρα Πεύκη: συλλεκτικά έργα βυζαντινής τέχνης!

Αγιογραφίες Πατέρα Πεύκη: συλλεκτικά έργα βυζαντινής τέχνης!

Δεν έχουμε επιστημονική απόδειξη που να συνδέει το βίωμα της πίστης με την τέχνη της αγιογραφίας, παρά ταύτα είμαστε σίγουροι ότι αυτή υπάρχει και είναι μάλιστα ισχυρή.

Συνέχεια
Εγκόλπια – Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου

Εγκόλπια – Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου

Ο όρος «εγκόλπιο» έχει γενικότερη σημασία. Αναφέρεται τόσο στους «επίπεδους σταυρούς» ή τους «σταυρούς-λειψανοθήκες», όσο και σε κάθε κυκλικό, ορθογώνιο ή πολυγωνικό εικονίδιο, με ή χωρίς άγια λείψανα.

Συνέχεια
Θησαυροί του Αγίου Όρους – Μια πολύτιμη έκδοση

Θησαυροί του Αγίου Όρους – Μια πολύτιμη έκδοση

Οι «Θησαυροί του Αγίου Όρους» είναι ένα σπάνιο βιβλίο που περιέχει τους κειμηλιακούς θησαυρούς του Αγίου Όρους, οι οποίοι, μέχρι πρότινος, παρέμεναν φυλαγμένοι επί αιώνες στα ιστορικά μοναστήρια, απρόσιτοι για τους λαϊκούς, λόγω του αβάτου.

Συνέχεια
Η εικονογραφία της Συνάξεως των Αρχαγγέλων του 15ου αιώνα – Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου

Η εικονογραφία της Συνάξεως των Αρχαγγέλων του 15ου αιώνα – Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου

Στην αγιογραφία της Συνάξεως, οι δύο αρχάγγελοι, «οι λειτουργοί του Δεσπότου», ο Μιχαήλ αριστερά και ο Γαβριήλ δεξιά, εικονίζονται με αυστηρή συμμετρία, ολόσωμοι, μετωπικοί, κρατώντας στο κέντρο μετάλλιο με τον Χριστό στηθαίο στον τύπο του Παντοκράτορος που φέρει προ του στήθους με το αριστερό χέρι κλειστό κώδικα.

Συνέχεια
Το Άγιο Όρος ως κιβωτός των αρχαίων ελληνικών χειρογράφων!

Το Άγιο Όρος ως κιβωτός των αρχαίων ελληνικών χειρογράφων!

Κατά τον Μεσαίωνα, ορισμένα μοναστήρια λειτούργησαν και ως «κιβωτοί γνώσεων» διαφυλάσσοντας τα αρχαία κείμενα με τη μορφή χειρογράφων. Τα χειρόγραφα αυτά αντιγράφονταν από μοναχούς μέσα στο ημίφως των μοναστηριακών εργαστηρίων, στα περίφημα καλλιγραφία.

Συνέχεια
Η σημασιολογία της εικόνας της Σταύρωσης του Χριστού

Η σημασιολογία της εικόνας της Σταύρωσης του Χριστού

Η Σταύρωση ως θανατική καταδίκη, ήταν πανάρχαιο γεγονός, γνωστό σε όλους τους λαούς. Ήταν η πλέον ατιμωτική ποινή. Στο κείμενο ακολουθεί η ανάλυση της βυζαντινής τέχνης της αγιογραφίας στην εικόνα της Σταύρωσης του Χριστού.

Συνέχεια
Το Πάθος και η Ανάσταση, μέσα από την τέχνη της Αγιογραφίας

Το Πάθος και η Ανάσταση, μέσα από την τέχνη της Αγιογραφίας

Το Πάθος και η Ανάσταση του Κυρίου μας, αποτελούν ένα από τα κλασικότερα και πιο αγαπημένα αγιογραφικά θέματα και των αγιογράφων, αλλά και των πιστών που θέλουν να έχουν στο σπίτι τους την ευλογία.

Συνέχεια
Ο αγιογράφος πατέρας Πεύκης

Ο αγιογράφος πατέρας Πεύκης

Η Έκθεση Προϊόντων Αγίου Όρους έχει την μεγάλη τιμή να συνεργάζεται με έναν από τους καλύτερους σύγχρονους, έλληνες αγιογράφους και αποφοίτους της Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου Όρους, τον πατέρα Παναγιώτη Πεύκη.

Συνέχεια
  • 1
  • 2