Ένσκαπτες αγιογραφίες: μια ιδιαίτερη τεχνική

Οι ένσκαπτες αγιογραφίες και η ιδιαίτερη τεχνική που ενσωματώνουν

Η Ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι απλά μια «τέχνη». Είναι μια ιερή τέχνη. Δεν είναι «ζωγραφική», είναι θεολογία. Δεν είναι «καλλιτεχνική έκφραση», είναι προσδοκία σωτηρίας.

Ο Βυζαντινός Αγιογράφος, έτσι όπως διαμορφώθηκε από τη μακραίωνη αναζήτηση του ορθού τρόπου απεικόνισης του υπερβατικού, αγιογραφεί έχοντας πλήρη συναίσθηση του διακονήματός του μέσα στην Εκκλησία. Η Εικόνα αποτελεί λατρευτικό μέσο. Αντικείμενο, όχι λατρείας, αλλά σεβασμού. Η τιμή μεταβαίνει στο εικονιζόμενο πρόσωπο κα όχι, φυσικά, στο ξύλο. Κατά τον εικονισμό ενός ιερού προσώπου αναπαρίσταται η υπόσταση του και όχι η φύση του που είναι μοναδική. Σκοπός του είναι να παρουσιάσει τα σεβάσματα και τις ευαγγελικές ρήσεις της Ορθοδοξίας απλά, κατανοητά και σεβαστικά.

Ένσκαπτες Αγιογραφίες και Αγιορείτικη Παράδοση

Οι ένσκαπτες αγιογραφίες που διατίθενται από την Έκθεση Προϊόντων Αγίου Όρους, ενσωματώνουν μια ιδιαίτερη τεχνική, καθώς είναι φιλοτεχνημένες πάνω σε καμβά και σκαπτό φυσικό ξύλο, με φόντο φύλλο χρυσού. Τα ζωηρά και φωτεινά χρώματα και το διακοσμητικά στοιχεία που υπάρχουν στις εικόνες αυτές φωτίζουν τις μορφές των Αγίων. Είναι όλες επικαλυμμένες με αγνό μελισσοκέρι για να προστατεύονται από τη φθορά.

Όλες φέρουν τη σφραγίδα γνησιότητας του αγιογραφείου βυζαντινών εικόνων του πατέρα Πεύκη που ακολουθεί πιστά την παράδοση του Αγίου Όρους, με απόλυτη προσήλωση στις παραδοσιακές τεχνοτροπίες και μεθόδους της βυζαντινής τέχνης.

Ο ιερέας, πατέρας Πεύκης, στο εργαστήριό του στα Τρίκαλα, εργάζεται καθημερινά αγιογραφώντας εξαιρετικά έργα βυζαντινής τέχνης. Οι αγιογραφίες του αποδίδουν την τεχνική που διδάχτηκε στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία κοντά στον μοναχό και καθηγητή Ιωάννη Βράνο, έναν από τους πιο διακεκριμένους και άριστους γνώστες της βυζαντινής τέχνης.

Οι εξαιρετικές ένσκαπτες αγιογραφίες του πατρός Πεύκη