Το Πάθος και η Ανάσταση του Κυρίου  μέσα από την τέχνη της αγιογραφίας

Το Πάθος και η Ανάσταση, μέσα από την τέχνη της Αγιογραφίας

Το Πάθος και η Ανάσταση του Κυρίου μας, αποτελούν ένα από τα κλασικότερα και πιο αγαπημένα αγιογραφικά θέματα και των αγιογράφων, αλλά και των πιστών που θέλουν να έχουν στο σπίτι τους την ευλογία.

Η Έκθεση Προϊόντων Αγίου Όρους στηρίζει πάντα τη θρησκεία και την παράδοση, επιλέγοντας μοναδικές αγιογραφίες που φέρνει κοντά σας μέσω του e-shop, αλλά και του φυσικού της καταστήματος.

Σημαντικοί αγιογράφοι της Ορθοδοξίας, απόφοιτοι της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου Όρους όπου διδάχτηκαν την αγιορείτικη αγιογραφική -γνήσια βυζαντινή- τέχνη, μας προμηθεύουν με μοναδικά, πάντα χειροποίητα, έργα, που φέρουν την σφραγίδα γνησιότητας και την υπογραφή του καλλιτέχνη.

Χειροποίητος Σταυρός - ΕσταυρωμένοςΤεχνική

Σε φυσικό ξύλο, ειδικά επεξεργασμένο, φινιρισμένες στο χέρι ή σε σκαπτό ξύλο, επικαλυμμένες με μελισσοκέρι για μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο, οι εικόνες με αγιογραφικό θέμα την Σταύρωση και την Ανάσταση, προκαλούν πάντα τα δυνατότερα συναισθήματα κατάνυξης και περισυλλογής.

Η σύνθεση των εικόνων αυτών, είναι βαθιά μελετημένη, ακόμα και στις πιο ιδιαίτερες λεπτομέρειές τους. Όλα, από το σχήμα των βράχων ως τις αναλογίες των χρωμάτων, τις σκιάσεις, τα πρόσωπα και τις κινήσεις, περιέχουν ένα βαθύτερο νόημα και υπακούουν σε ένα γενικό σχέδιο όπως ορίζουν οι κανόνες της βυζαντινής αγιογραφίας.

Ο πατέρας Πεύκης, απόφοιτος της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου όρους, δημιουργεί, με συνέπεια και σεβασμό εξαιρετικές αγιογραφίες με θέμα το Πάθος και την Ανάσταση του Κυρίου μας. Όλες οι εικόνες φέρουν σφραγίδα γνησιότητας, είναι φιλοτεχνημένες σε φυσικό ξύλο και είναι επεξεργασμένες έτσι ώστε να αντέχουν στον χρόνο.

Η παράσταση της Αναστάσεως και του Πάθους του Κυρίου μας, αποτελούν ένα από τα κλασικότερα και πιο αγαπημένα αγιογραφικά θέματα και των αγιογράφων, αλλά και των πιστών που θέλουν να έχουν στο σπίτι τους την ευλογία.

Αγιογραφία Παλαιωμένη - Η ΣταύρωσηΗ εικόνα του Εσταυρωμένου

Τίποτα στην ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι τυχαία δημιουργημένο. Οι μορφές, τα χρώματα, τα μεγέθη, οι σκιάσεις, όλα έχουν κάποια συγκριμένη σημασία για την πίστη μας. Η εικόνα του Εσταυρωμένου Χριστού μας, τοποθετείται στην κορυφή της πυραμίδας των συμβολικών αγιογραφιών. Στην εικόνα της Σταύρωσης, οι αγιογράφοι τηρούν πάντα τους κανόνες της βυζαντινής σημειολογίας, διατηρώντας τους ορθόδοξους συμβολισμούς του μεγάλου αυτού γεγονότος.

Ο Χριστός γυμνός πάνω στο Σταυρό, φέρει μόνο «περίζωμα περί την όσφυν», δηλ. ένα άσπρο, συνήθως, πανί τυλιγμένο στη μέση Του. Νεκρός, με κλειστούς οφθαλμούς και γυρτό ελαφρά το κεφάλι προς τα δεξιά. Υπερτονίζεται το σώμα Του εντελώς σκελετωμένο από την κακοπάθεια, με τα χέρια απλωμένα και με ανοικτές τις παλάμες, «ως να προσεύχεται … και ωσάν να ανοίγη τας αγκάλας του προς όλους τους ανθρώπους».

Κάτω από την βραχώδη κορυφή του Γολγοθά, που απεικονίζεται ως σπήλαιο πάνω στο οποίο είναι στημένος ο Σταυρός του Κυρίου, διακρίνεται, ένα κρανίο. Οι παπαρούνες που απεικονίζονται συχνά κάτω από τα πόδια του Χριστού, σύμφωνα με τη Χριστιανική παράδοση φύτρωσαν κάτω από τον σταυρό και δέχθηκαν τις σταγόνες από το αίμα του Εσταυρωμένου ανάμεσα στα πέταλά τους, σταγόνες που τους χάρισαν το κατακόκκινο, άλικο χρώμα τους.

Η Παναγία στην αγιογραφία της Σταύρωσης κοιτάζει, εκφράζοντας τον πόνο της στο πρόσωπο του Χριστού. Στα δεξιά ο Ιωάννης, ο αγαπημένος μαθητής σκύβει πάντα το κεφάλι του εκφράζοντας την θλίψη του.

Αγιογραφία - Η ΑνάστασηΗ εικόνα της Αναστάσεως

Η εικόνα της Αναστάσεως, η κορωνίδα των αγιογραφιών, αποτελεί τη μεγαλύτερη ευλογία και αχτίδα αισιοδοξίας στη ζωή μας. Στην βάση της εικόνας που απεικονίζει την Ανάσταση του Κυρίου και ανάμεσα σε απότομους βράχους, ανοίγεται μια σκοτεινή άβυσσος. Πάνω από το σπήλαιο, στο κέντρο της σύνθεσης προβάλλει ο νικητής του θανάτου, ο Χριστός, πατώντας επάνω στον Σταυρό Του.

Η εικόνα είναι βαθιά μελετημένη, ακόμα και στις πιο ιδιαίτερες λεπτομέρειές της. Όλα, από το σχήμα των βράχων στο δεύτερο επίπεδο ως και τις αναλογίες των χρωμάτων, περιέχουν ένα βαθύτερο νόημα και υπακούουν σε ένα γενικό σχέδιο όπως ορίζουν οι κανόνες της βυζαντινής αγιογραφίας.

Μέσα στο σκοτάδι είναι πεταμένα και σκορπισμένα τα κλειδιά, οι σύρτες και οι μοχλοί του βασιλείου του Άδη. Με μια δυνατή κίνηση των χεριών του, ο Χριστός, αρπάζει στον Άδη τον Αδάμ και την Εύα, ταραγμένους, ως εκπροσώπους του ανθρωπίνου γένους. Οι ομάδες αριστερά και δεξιά παριστάνουν το δεύτερο σχέδιο, την ανθρωπότητα, τους ανθρώπους. Είναι οι δίκαιοι και οι προφήτες (Άβελ, Ενώχ, Ησαϊας, Ιερεμίας). Αριστερά βρίσκονται οι βασιλείς Δαβίδ και Σολομών, προηγούνται από τον Πρόδρομο που εκφράζει τη χειρονομία μάρτυρα και προσδιορίζει τον Σωτήρα, και είναι πρόδρομος και στον Άδη.

Πηγή φωτογραφίας: www.romfea.gr

Ανακαλύψτε τη μεγάλη συλλογή της Έκθεσης Προϊόντων Αγίου Όρους!

[etheme_products product_img_hover=»mask» ids=»24561, 24552, 24501, 24494, 24490″]