Οι νέοι θησαυροί του Αγίου Όρους στο Τελλόγλειο!

Οι νέοι θησαυροί του Αγίου Όρους στο Τελλόγλειο!

Αγιογραφίες, προσωπογραφίες αλλά και σκηνές από την καθημερινή ζωή των μοναχών στο Περιβόλι της Παναγίας, νέοι θησαυροί του Αγίου Όρους φιλοτεχνημένοι από Αγιορείτες Πατέρες, παρουσιάστηκαν στη Θεσσαλονίκη!

Την έκθεση ανέλαβε η Έκθεση Προϊόντων Αγίου Όρους στα πλαίσια της συνεχούς της προσπάθειας για την ανάδειξη του πλούσιου πνευματικού και καλλιτεχνικού έργου του Αγίου Όρους. 

Μοναδικά έργα τέχνης από το Άγιο Όρος!

Αφορμή για την έκθεση αυτή αποτέλεσε η παρουσία σπάνιων θρησκευτικών εικόνων του «λαϊκού» ζωγράφου, Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης του Τελλόγλειου «Τιμή στον Teriade», όπου παρουσιάστηκε η δραστηριότητα του συλλέκτη έργων τέχνης, τεχνοκριτικού και εκδότη Στρατή Ελευθεριάδη-Teriade.

 

Πάνω από τρεις χιλιάδες λάτρεις της βυζαντινής τέχνης και αγιογραφίας επισκέφτηκαν την Έκθεση, η οποία ήταν ανοιχτή στο κοινό της Θεσσαλονίκης για 67 ημέρες, και αποτέλεσε μία από τις πιο δημοφιλείς παρουσιάσεις στον χώρο του Τελλόγλειου Ιδρύματος!

Τέχνη Αγίου Όρους στο Τελλόγλειο - Θεσσαλονίκη

Ο αγιογράφος Γεώργιος Σιδηρόπουλος, ο οποίος εξειδικεύεται στην τεχνική της στίλβωσης με τσουκάνι και χρυσό, μπροστά σε κάποια από τα έργα του.

Η Έκθεση Προϊόντων Αγίου Όρους κάνει τους θησαυρούς του Αγίου Όρους προσιτούς στο κοινό!

Τα έργα σύγχρονων αγιογράφων και μοναχών, κέντρισαν το ενδιαφέρον των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων της χώρας, με τις απαραίτητες προωθητικές ενέργειες της Έκθεσης Προϊόντων Αγίου Όρους, εξασφαλίζοντας διθυραμβικά σχόλια για την ποιότητα και την μοναδικότητα της βυζαντινής τέχνης. Η εφημερίδα real news έκανε λόγω για τους νέους θησαυρούς του Αγίου Όρους που συγκεντρώθηκαν σε μία σπάνια Έκθεση, η κα. Ριτζαλέου από το Έθνος ανακάλυψε την κοινή ρίζα των τριών αγιογράφων, που δεν είναι άλλη από την Αθωνιάδα εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου Όρους και έκανε ειδική αναφορά σε αυτή, ενώ το ορθόδοξο ψηφιακό περιοδικό Orthodoxia.info χαρακτήρισε την τέχνη του Αγίου Όρους «ανήσυχη» και προοδευτική.

 

Ο δημοσιαγράφος Β. Χάδος από την Πεμπουσία με αφορμή την έκθεση αυτή, που αποτέλεσε και αποτύπωση της «σύγχρονης αγιογραφίας του Αγίου Όρους», ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «στο Άγιον Όρος σήμερα παράγεται πολιτισμός. Πολιτισμός που έχει ως στέρεη βάση υπερχιλιετή παράδοση, αλλά μπορεί και προσλαμβάνει και το παρόν και το αναδεικνύει μέσα από την πνευματική φιλοκαλική ατμόσφαιρα της ασκητικής βιοτής».

Τέχνη Αγίου Όρους Τελλόγλειο - Θεσσαλονίκη Έκθεση

Ο πατήρ Πεύκης φιλοτεχνεί μοναδικά αντίγραφα παλαιότερων έργων μεταφέροντας πιστά τα χαρακτηριστικά της κάθε περιόδου.

Το περιεχόμενο της Έκθεσης με τους «Θησαυρούς του Αγίου Όρους»

Το περιεχόμενο της έκθεσης συνέθεσαν αγιογραφίες σύμφωνες με τη Μακεδονική, Κρητική, Επτανησιακή και Παλαιολόγεια Σχολή, καθώς και προσωπογραφίες και σκηνές από την καθημερινή ζωή των μοναχών του Αγίου Ορους, ενώ πλαισιώθηκαν από παράλληλες εκδηλώσεις, μέχρι τις 20 Απριλίου, οπότε και ολοκληρώθηκε!

 

Τα έργα που παρουσιάστηκαν είναι φιλοτεχνημένα από  δύο απόφοιτους της Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου Όρους και καθηγητές αγιογραφίας, τον Γεώργιο Σιδηρόπουλο, ο οποίος έχει ιστορήσει πολλούς ναούς και τον πατέρα Παναγιώτη Πεύκη, ιερέα στον Άγιο Αντώνιο Τρικάλων και ιδρυτή εργαστηρίου αγιογραφίας.

Ξυλόγλυπτα τέμπλα από την Ιερά Μονή Ξενοφώντος παρουσιάζονται πρώτη φορά!

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι φορητές εικόνες και ξυλόγλυπτα τέμπλα που ήρθαν απευθείας από το αγιογραφικό εργαστήριο της Ιεράς Μονής Ξενοφώντος, το οποίο έχει σημαδέψει με τον τρόπο του την τέχνη του Αγίου Ορους και της βυζαντινής αγιογραφίας εν γένει.

Τέχνη Αγίου Όρους Τελλόγλειο

Μοναδικά έργα τέχνης από τους Μοναχούς της Μικράς Αγίας Άννας.

Εικόνες έστειλαν και οι μοναχοί της Μικράς Αγίας Αννας, γνωστότερης ως Μικραγιάννα, που αποτελεί εξάρτημα της Μεγάλης Σκήτης της Αγίας Αννας. Βρίσκεται ανάμεσα στην Αγία Αννα και στα Κατουνάκια, σε μια βραχώδη κατωφέρεια, με ελάχιστο πράσινο και αποτελείται από δέκα Καλύβες, από τις οποίες οι δύο δεν έχουν ναό. Η ζωή στη Μικραγιάννα αρχίζει τον 10ο αιώνα και συνεχίζεται αδιάκοπα, ενώ οι γέροντες σήμερα ασχολούνται με την αγιογραφία, τη μικροτεχνία και την ξυλογλυπτική.

 

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η σημασία του Αγίου Ορους για την αγιογραφία είναι καθοριστική μέχρι σήμερα, καθώς εμπνέει, συμβουλεύει, συντονίζει και ταυτόχρονα επιτρέπει στους αγιογράφους να εκφράζονται ελεύθερα, σύμφωνα με τους κανόνες της βυζαντινής τέχνης και τεχνικής.

 

Ευχαριστούμε πολύ το Διακόνημα που φιλοξένησε το άρθρο μας στην ιστοσελίδα τους!

Αφήστε μια απάντηση