skip to Main Content
Οι πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος

Οι πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος

Οι δύο στύλοι της Εκκλησίας, ο Πέτρος και ο Παύλος, υπήρξαν αρνητές.

Ο Πέτρος απο δειλία και φόβο αρνήθηκε τον Διδάσκαλο. Ο Παύλος ήταν αμείλικτος διώκτης των ομολογητών του Ιησού.

Η μεταστροφή της καρδιάς ανήκει στον Θεό. Είναι ένα από τα θαυμαστά μυστήρια της θείας χάριτος, που μπορεί να μεταμορφώσει εκ βάθρων το εσωτερικό της ψυχής και να δώσει αγίους.

Αγιογραφία Παλαιωμένη Απόστολος ΠαύλοςΟ Χριστός καλεί τον Σαύλο μέσα απο ένα εκτυφλωτικό φως. Αυτό το φως που τον τύλιξε ήταν τόσο ισχυρό ώστε τον έρριξε κατα γης.

Η πτώση είναι κι αυτή μια εκδήλωση της χάρης του Θεού. Ο Κύριος τον προετοιμάζει γι αυτό που πρόκειται να γίνει αργότερα. Αν δεν πέσει ο άνθρωπος δεν θα μπορέσει να βιώσει την ανόρθωση απο το πατρικό χέρι του Θεού. Μέσα σε αυτό το αστροπόβολο φως δεν μπόρεσε ο Σαύλος να μην αναγνωρίσει τον Θεό της φλεγόμενης βάτου, τον Θεό του Ηλία στο όρος Κάρμηλο, τον Θεό του Ψαλμωδού.

Το φως του αφαιρεί την όραση.

«Είναι απαραίτητο πριν απο κάθε μεταστροφή να νιώσει ο άνθρωπος ότι βρίσκεται βυθισμένος στα σκοτάδια.»

Όσο βρίσκεται στο έδαφος ακούγεται η φωνή του Θεού: «Σαούλ, Σαούλ, τι με διώκεις;»

Η φράση υπονοεί τον διωγμό του Σαούλ εναντίον των πρώτων χριστιανών, που σύχναζαν στις συναγωγές της Δαμασκού. Ο Ιησούς με τα λόγια αυτά επιβεβαιώνει ότι αποτελεί ένα με αυτούς. «Τι με διώκεις;» Ήταν πολύ σημαντικό να ακούσει ο Σαούλ αυτή την αποκάλυψη για να μπορέσει αργότερα να κηρύξει με βεβαιότητα: «Καθάπερ γαρ το σώμα εν εστί και μέλη έχει πολλά, πάντα δε τα μέλη του σώματος του ενός, πολλά όντα, εν εστί σώμα, ούτω και ο Χριστός… Υμείς δε έστε σώμα Χριστού και μέλη εκ μέρους» (Α’ Κορινθ. ιβ’ 12 και 27)

Ύστερα ο Κύριος προφέρει το όνομά του: «Εγώ ειμί Ιησούς ον συ διώκεις».

Η φωνή του Κυρίου απευθύνεται και πάλι στον Σαούλ: «Σήκω, πήγαινε στην πόλη και θα σου πουν τι πρέπει να κάνεις».

Ήταν σαν να του έλεγε: «Μάθε να υπακούς».

Πρέπει να αφεθεί να τον κατευθύνουν αυτοί στους οποίους τον εμπιστεύεται ο Κύριος. Τον παίρνουν απο το χέρι και τον οδηγούν στην Δαμασκό. Θα μείνει τυφλός τρεις μέρες, χωρίς να φάει ούτε να πιεί τίποτα.

Απόστολος Παύλος - Περιοδεία ΡώμηΣτην Αγία Γραφή οι τρεις μέρες σημαίνουν μια προετοιμασία ζωής, μια ιδιαίτερη εμπειρία της δυνάμεως του Θεού.

Ο Σαούλ θα θεραπευθεί την τρίτη μέρα με την μεσολάβηση του Ανανία, μαθητή του Χριστού. Ο Ιησούς συνηθίζει να χρησιμοποιεί ανθρώπους για να οδηγήσει άλλους ανθρώπους στην σωτηρία. Ο Ανανίας βαπτίζει τον Παύλο. Το Άγιο Πνεύμα ολοκληρώνει το έργο του.

Η μεταστροφή του Παύλου ήταν γεγονός απροσδόκητο. Όλος ο κόσμος του κλυδωνίζεται. Στον δρόμο της Δαμασκού τα διδάχτηκε όλα με μια αστραπή. Απο εκεί θα ξεκινήσει το μεγάλο έργο του που θ’ αγκαλιάσει Ιουδαίους και ειδωλολάτρες με την ίδια αδελφική αγάπη.

Μετά την Δαμασκό θα ακολουθήσουν τα Ιεροσόλυμα, η Ταρσός, η Αντιόχεια, η Κύπρος, η Μ. Ασία, η Θράκη, η Μακεδονία, η κυρίως Ελλάδα. Θα οδηγηθεί δέσμιος στη Ρώμη, θα γράψει τις περίφημες επιστολές του, όπου συμπυκνώνεται όλη η ευαγγελική αλήθεια, θα κηρύξει ακόμα για λίγο το μήνυμα της σωτηρίας και θα επισφραγίσει με το αίμα του μαρτυρίου του το 67μ.Χ. στη Ρώμη.

Back To Top